donderdag 30 mei 2013

'Neem de tijd"

De afwisseling van verschillende "soorten" van mensen die aan mijn balie voorbij trekken,  maakt het werk voor mij leuk.
Neem zo'n dag als vandaag, een gewone dag in mei en mensen gaan binnenkort weer massaal op vakantie.
Eén van de voorbereidingen is dan natuurlijk je paspoort of identiteitskaart in orde hebben voor die tijd.
Dus het is meestal deze tijd wat drukker dan normaal met deze aanvragen, maar natuurlijk krijg je regelmatig mensen die graag een praatje met je maken.
Zoals vandaag een mevrouw haar hele handen krom gegroeid van de reuma (waarvan ze al haar hele leven last van had) en van de medicijnen die ze daarvoor slikte ook nog een vorm van kanker had ontwikkeld.
Ik wil graag met aandacht naar deze mensen luisteren en als ik dan ook niet al teveel klanten heb, neem ik daar ook ruimschoots de tijd voor (sorry Baas).

Terwijl deze mevrouw haar hele verhaal aan mij vertelde, zonder overigens daarbij heel erg medelijden met zichzelf te hebben.
Zag ik vanuit mijn ooghoeken de hal wat voller stromen, dus moest ik toch halverwege even voorzichtig ingrijpen.
En heb haar attent gemaakt op de menigte die inmiddels achter haar was gaan aansluiten en haar gezegd dat ik het vervelend vond om haar te moeten onderbreken.

Ze schrok er zelf van en had niet in de gaten dat het drukker was geworden, maar bedankte me omdat ze zo leuk met me had gepraat.
Misschien dat mensen in de hal iets langer hebben moeten wachten dat dat ze van me gewend waren.
Iemand blij de deur uit zien gaan omdat je er even de tijd neemt om iemands verhaal aan te horen,
daarbij denk ik dan: Ja mensen binnenkort gaan jullie met vakantie en heb je alle tijd.
Geen probleem toch om dan even iets langer in de hal te wachten, en wie weet..... krijgen je tijdens het wachten ook wel de kans om met elkaar een praatje aan te knopen en dan nog wel LIVE en niet via Facebook.

1 opmerking:

  1. Leuk, vanaf vandaag heb je een volgster :-), zie mijn blog, helemaal rechtsonderaan de pahina

    BeantwoordenVerwijderen